Tek kullanımlık şifrenin alternatifleri


Daha önce Bank Asya ve Vakıfbank’ın kullanıma sunduğu şifrematik çözümlerine bir yenisi daha eklendi. Garanti Bankası tarafından yapılan yazılı açıklamada, müşterilerin 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren internet şubesine girişte müşteri numarası ve parolanın yanında Tek kullanımlık şifrenin girilmesini de zorunlu hale getirecek uygulama kapsamında, “Şifrematik’‘, “Cep Şifrematik’‘, “Mobil İmza’‘ yada “SMS ile giriş şifresi” uygulamalarından yararlanabileceklerini belirtti.

Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil, 1 Ocak 2010 itibarıyla zorunlu hale gelecek tek kullanımlık şifre uygulamasına uzun süredir hazırlıklı olduklarını vurgulayarak, şöyle devam etti: “Müşterilerimiz, herkese uygun, pratik ve güvenli çözümlerimizi, tek kullanımlık şifre zorunlu hale gelmeden önce de kullanabiliyordu. Uygulamanın devreye girmesiyle, müşterilerimize sunduğumuz farklı alternatifler sayesinde, Garanti İnternet Şubesi’nin kullanıcıları için bir değişiklik olmayacak. Müşterilerimiz, internet şubesine girişte daha önce de kullandıkları tüm şifre uygulamalarını kullanmaya devam edebilecekler.” Açıklamaya göre, Garanti Bankası İnternet ve Cep Şubesi kullanımında ekstra güvenlik sağlayan tek kullanımlık şifre üretme cihazı Şifrematik ile müşterilerine yanlarında taşıyabilecekleri bir alternatif sunarken, Java uygulamalarını çalıştırabilen cep telefonlarında kullanılmak üzere geliştirilen Cep Şifrematik ile cep telefonları üzerinden pratik bir çözüm sunuyor. Şifrematik ve Cep Şifrematik’te üretilen bir şifreyle internet ya da cep şubesine girildikten sonra, aynı şifre bir daha kullanılamıyor. Müşteriler ayrıca sistemde kayıtlı cep telefonu numaralarına kısa mesaj olarak gönderilecek olan tek kullanımlık şifreler ve elektronik ortamlarda kimlik kartı niteliği taşıyan mobil imza sayesinde de bankacılık işlemlerini kolay ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Bu kapsamda müşterilere gönderilen kısa mesajlar için herhangi bir ücret alınmıyor.

Reklamlar

2 Yorum »

  1. Bu uygulamanın zorunlu olması tüketici haklarına aykırıdır. Bankalar yazılım güvenliği araçlarıyla gerekli güvenlik seviyesini gereçekleştirmekten sorumludur. Sık sık işlem yapan kullanıcılar için arka arkaya girilmiş bir çok şifre işleminden sonra SMS beklemek kabul edilebilir bir işkence değil. Bu saçmalığı hangi sivri zekalı GSm operatörlerini zengin etmek için üretmişse tüm iyi (!!??) dileklerimi iletiyorum. Tabii buna uyan banka yöneticilerini de saflıkları içinm kutluyorum. Bu iş Qmatic gibi tüketici yanlısı gibi görünen ancak tamamen tüketiciye (kullanıcıya karşı bir işlem). QMatic kurmak demek zaten müşteriyi beklemeye daha baştan mahkum etmek demek olduğundan zamanın bazı yöneticileri buna değinmişti. Şimdi başka işimiz yokmuş gibi bankalarda 20-30 dk. beklemeyi hemen kabul ediyoruz. Saygılarımla.

    • Sir_Night said

      Gerçekten haklısınız.Söylediğiniz şeylerin yanında itiraz etmemiz gereken o kadar çok şey var ki..Umarım sonumuz iyi olur.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: